Polskie Stowarzyszenie Upowszechniania Komputerowych Systemów Inżynierskich ProCAx
Nawigacja
O ProCAx
Statut
Deklaracja
Sprawozdanie za 2023
KONTAKT
Patronat medialny
Współpraca

Forum ProCAx
Artykuły i wykłady 2009
PLAKATY 2010
Artykuły i wykłady 2010
PLAKATY 2011
Artykuły i wykłady 2011
PLAKATY 2012
Artykuły i wykłady 2012
PLAKATY 2013
Artykuły i wykłady 2013
PLAKATY 2014

Certyfikaty CAx
WARTO ZOBACZYĆ
Literatura
Logo ProCAx
NASZ GŁOS
Szukaj
ProCAx na Facebooku
Wątki na Forum
Najnowsze Tematy
Walne 2020
INSTRUKTOR OPROGRAMO...
Wybory 2013 w ProCAx
Mechanical Engineer
Wydarzenie Inżyniers...
Najciekawsze Tematy
Wybory 2013 w ProCAx [41]
Potrzeby innowacy... [22]
Uwagi do dyskusji... [4]
Gospodarka-Nauka=... [3]
Darmowe oprogramo... [2]
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 234
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: m_szatko
VIII Forum ProCAx - Referat 8
Budowa modelu numerycznego układu hamulcowego z wykorzystaniem techniki skanowania 3D
Paweł Baranowski - pawelbaranowski@gmail.com
Jacek Łazowski - jlazowski@poczta.onet.pl
Jerzy Małachowski - jerzy.malachowski@gmail.com
Wojskowa Akademia Techniczna
Katedra Mechaniki i Informatyki Stosowanej

Streszczenie
Praca ta skupia się na procesie tworzenia modelu numerycznego układu hamulca bębnowego, bazując na inżynierii odwrotnej. W wyniku procesu bezdotykowego skanowania uzyskano model CAD, a następnie model numeryczny, który został poddany wstępnym testom numerycznym, w wyniku których możliwe było oszacowanie wpływu temperatury na stan naprężeń.
Kolejne kroki badań ukierunkowane są na ocenę wrażliwości modelu MES układu hamulcowego na występujące imperfekcje geometryczne w warstwy ciernej (falistość, chropowatość itp.). Krokiem ostatnim będzie pełna analiza termomechaniczna pozwalająca opisać numerycznie proces hamowania ( tj. jednoczesne oddziaływanie mechaniczne z uwzględnieniem obciążeń termicznych- generowanie się ciepła w fazie hamowania).
Artykuł Autorski z VIII Forum Inżynierskiego ProCAx 2009 -pełna wersja do pobrania

Dodane przez admin dnia grudzień 05 2009 18:05:46 0 Komentarzy · 6207 Czytań · Drukuj
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.